Tuesday 28 February 2012

persamaan manusia dengan bunga..

hidup diibarat seperti bunga yang di tanam. pada waktu panas ia menjadi layu iaini sama seperti ketika seseorng di timpa masalah. tapi bunga tersebut menjadi segar apabila mendapat hujan iaitu rahmat dari Allah s.w.t. begitu jugak dengan kita sebagai seorang insan dan hamba kepada tuhan kite yang satu iaitu Allah s.w.t...apabila kite mendapat hidayah ALLAH..*bukan hidayah name kite aw..hehe...hidup kite akan sempurna. apabila bunga tersebut mati. bunga itu akan menjadi separuh atau sebahagian dari tanah..begitu jugak dengan kita sebagai seorang manusia yang akan kembali ke tanah akhirnya..:)

arini kite nak berpesan ngn kawan2 kite pasal bende nie..setiap manusia atau setiap makhluk yang di ciptakan oleh ALLAH akan kembali juga kepada penciptanya x kiralah kita nie dari kalangan orang2 yang baik, buruk or sebagainya..tetap akan kembali kepada yang SATU...renung2 dan selamat beramal...:)

ayat ne kite gabung kan ngn ayat roomate kite..ika..die kate time orang ngn wat presentation kat kelas tadi die tetibe rase nak berpuitis pulak..geli lah ko ika.haha..by the way..ayat ko wt aq touching..huhuhu..


No comments:

Post a Comment